PUUR EN VERS
Dit project van Claessens Erdmann omvatte een nieuwe indeling en uitstraling voor REWE; een van de grootste supermarktketens in Duitsland. Als onderdeel van het ontwerpteam werkten wij aan de puzzel voor een nieuwe indeling en ontwierpen we ‘specials’ binnen een nieuw concept.
Qua uitstraling was de supermarkt koud en functioneel. Maar in de nieuwe lay-out liggen de versafdelingen centraal waardoor een beleving van ‘versheid’ doorwerkt in de hele winkel. De atmosfeer van een traditionele versmarkt in een hedendaagse supermarkt.
EEN HELDERE EN LAAGDREMPELIGE WINKELERVARING
De bakkerij vormt de toegang tot het ‘versplein’; een uitnodigend zitgebied waar men vers gebakken producten kan nuttigen. Een grid van ‘straten’ rondom de ‘markt’ zorgen voor een heldere en intuïtieve winkelbeleving. Specifieke productgroepen leiden de klant door de winkel.
IDENTITEIT
Door het ontwerp in de basis ingetogen te houden was er de mogelijkheid om bepaalde producten juist uit te lichten door middel van speciale displays. Hiervoor gebruikten we materialen die puur- en versheid uitstralen. Ook de vormgeving van de communicatieve elementen draagt hieraan bij.
Het benadrukken van specifiek productgroepen zoals olie, azijn, champagne en het duurzame assortiment van REWE resulteerde in een hogere afzet binnen deze productgroepen.